پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاریکاتور روز نامه شرق
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 590
نویسنده : حسین

پیشانی‌بند رزمندگان دستمایه توهین کاریکاتوریست حامی فتنه

اقدامات سلسله‌وار در توهین به ارزش‌های دینی و اعتقادی مسلمانان که در قالب یک طراحی امریکایی ـ صهیونیستی و با انتشار فیلم و کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله آغاز شده و موجی از اعتراض را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است، روز گذشته وارد فاز جدیدی شد تا روزنامه شرق نیز با انتشار کاریکاتوری موهن نسبت به رزمندگان دفاع مقدس، حمله به ارزش‌ها و اعتقادات مردم مسلمان را به داخل کشور بکشاند.

به گزارش رجانیوز، همزمان با ایام گرامی داشت دفاع مقدس روز گذشته روزنامه شرق اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن به رزمندگان دفاع مقدس، به قلم هادی حیدری یکی از اعضای اصلی حلقه رسانه‌ای کارگزاران کرد تا موج توهین و تخریب ارزش‌ها به داخل کشور نیز کشیده شود.
روزنامه شرق که از سوی محافل نزدیک به کارگزاران سازندگی تامین مالی می‌شود، در کاریکاتور موهن خود، تلاش کرد با طعنه نسبت به همدلی رزمندگان دفاع مقدس در بستن سربندها در ایام عملیات، این همدلی را به همکاری برای بستن چشم‌های همدیگر و ندیدن حقایق تعبیر کند.
این در حالی است که هادی حیدری در وبلاگ خود نام این کاریکاتور را «چشم بندان» که یادآور«پیشانی بند» بسیجیان است قرار داده است که مسئولان روزنامه شرق با صرف نظر از این اسم، عنوان «کارتون خواب» را برای این کاریکاتور موهن انتخاب کرده‌اند.
حیدری که سابقه همکاری چندین ساله با تیم رسانه‌ای کارگزاران و محمدقوچانی را در پرونده خود دارد، در جریان فتنه ۸۸ به دلیل انتشار مطالبی در جهت حمایت از جریان فتنه بازداشت شده بود.
در همین حال هیات نظارت بر مطبوعات که پیش از این هفته نامه نه دی را به بهانه انتشار کاریکاتوری به قلم همین کاریکاتوریست توقیف کرده بود، هنوز در قبال این اقدام موهن ضد ارزشی واکنشی نشان نداده است و تنها وزارت ارشاد به ارسال یک تذکر کتبی بسنده کرده است.
انتشار این کاریکاتور با واکنش گسترده فعالان فضای مجازی روبرو شده است و در حالی که رسانه‌های ضد انقلاب از جمله روزآنلاین تلاش کردند به انتشار گسترده این کاریکاتور موهن بپردازند، بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی و وبلاگنویسان نیز به این اقدام توهین‌آمیز انتقاد کرده اند. در همین زمینه زهرا طباخی در بولتن نیوز نوشت: «آقای هادی حیدری! به اربابان غربی ات که در روزنامه شرق کوک می شوند بگو: آنها که چشم عقل شان بینا می شود نیازی به چشم بصر ندارند! بار دیگر اگر خواستی سرداران بسیجی و سپاهی را با چشم بسته طراحی کنی توجه داشته باش که راهشان را گم نخواهند کرد! سربند یا زهرا خود راهگشای دنیا و آخرت است…دیدار ما به قیامت!»


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: توهین به رزمندگان ,



زکریای رازی
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 769
نویسنده : حسین
درود دوستان خوبم
حکیم محمد بن زکریای رازی (251-313ه ق)بزرگترین پزشک جهان شرق , و یکی از پزشکان بزرگ سراسر اعصار بشری , در ایران زمین بیشتر به عنوان طبیب اشتهار دارد،و بسی کمتر به عنوان فیلسوف شناخته شده است.در نزد مردم درس خوانده میانه حال حکیم ری به دو چیز معروف است : کاشف الکل و دین ستیزی.

حکیم رازی بارها اعلام کرده فلسفه ارسطو را نمی پذیرد و چنان که معاصران به درستی اعلام کرده اند ارسطو طی حدود 2000سال سلطه ی فکری و فلسفی , حریفی نقاد تر و حکیمی بزرگتر از رازی به خود ندیده است. در یک کلمه رازی فیزیک ارسطو را نقض کرده ؛ ولی هدف و غرض اصلی وی , همانا رد و رفض متافیزیک او بوده؛ حکیم رازی یگانه متفکر مادی ایرانی در سراسر اعصار است که هرنوع فلسفه مابعدالطبیعی را از بیخ ابطال نموده , تا حکمت طبیعی اصیل ملی و مغانی ایران را به اثبات رساند.

سومین پیامبر ستیز بزرگ جهان اسلام عقیده داشت هرکس باید با تمام وسع و همت در تعلم فلسفه بکوشد و خود را به بحث و نظر و فراگیری برطریق حق مشغول دارد.کسی که در فلسفه نظر کرده باشد ابدا معتقد به شرایع پیامبران  نخواهد بود. چون اینگونه اعتقادات خرافی موجب بر اختلافات , همانا مصر بر جهل و تقلید است که منجر به نزاع و کشتار میشود. اهل شریعت دین را حسب تقلید از رئیسان خود برمیگیرند که نگرش و پژوهش در اصول را وا می نهند و از آن باز می دارند.

انسان کامل در نزد رازی, همان است که آدمی خود(نه خدا) محور و مرکز وجود قرار میگیرد و همین اندیشه انسان گرایی نیز یادآور جنبش روشنگری در اروپای سده 18 می باشد. انسان گرایی رازی خود ناشی از فلسفه علمی اوست که دانشمندان غربی او را مشعل افروز خرد گرایی و انسان مداری وصف نموده اند , از آنرو که برای عقل انسانی در همه امور و احوال,چندان فضیلت قائل شده که آدمی را از هر رهنمای دیگری که ادیان در وجود انبیا متصور میدانند بی نیاز می سازد.

رازی در آغاز عصر نوزایی فرهنگی ایران در دوران اسلامی,منادی وحید جدایی فلسفه از دین و یگانه نگره پرداز پیشاهنگ جدایی دین از سیاست یا استقلال دولت از خلافت سنی ,و مبشر قوانین مدنی به جای قوانین ((شرایع))مذهبی بوده است.

عصر رازی دوره بازگشت (نوزایی)فرهنگ ایران باستان در زمینه تمدن اسلامی ,مقارن با فروپاشی خلافت عباسی در ایران زمین (سده های 3تا5 ه ق) بر اثر رستاخیز عناصر ایرانی بود.رازی به عنوان نماینده خردگرایی عصر خویش یاد آور جنبش روشنگری در سده هجدهم است,مبین تصور پیشرفت علمی و تنها شخصیت مستقلی به شمار می رود که بر ستیغ انسانگرایی ایرانی و دانش و خردورزی ایستاده است.رازی اعتقاد به علم شهود (وحی) نداشت , بلکه معتقد به معرفت تجربی یا علم حصولی می بود.وی با نفی هرگونه متافیزیسم و رد علت غایی در طبیعت , مساله مبدا و معاد را هم بر طبق اصول حکمت طبیعی توضیح می نمود.

                                       

پی نوشت 1 : این پست برداشتی مستقیم از متن کتاب حکیم رازی نوشته پرویز سپیتمان است/حکیم رازی از جنجالی ترین کتابهای دهه 80 بود که نشر طرح نو آن را به چاپ رسانید. در کتاب نظر محمد بن زکریای رازی را درباره شریعت می خوانیم که ایشان عقیده داشتند وجود پیامبر در تناقض با عدالت خداوندی است. این کتاب واکنش های زیادی در محافل فلسفی و دولتی کشور برپا نمود که بارها از تجدید چاپ آن جلوگیری شد و حکومت اسلامی هم از ورود انتشارات طرح نو به نمایشگاه بین المللی  بابت چاپ این کتاب جلوگیری نمود .چاپ اول کتاب درسال 83 و در936صفحه است/.

پی نوشت 2 :این پست برای شرکت در جشنواره کتابی به اختصار می باشد.

پی نوشت 3 : این کتاب را از اینجا دانلود کنید.َ


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: الکل ,



غمنامه
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 517
نویسنده : حسین
هموطن

اگه آسمون به پایین بیاد

اگه بازم صدا و سیما خبری از شما نده

اگه در شب غم شما خنده بازار پخش بشه

اگه در نیاز شما به کمک یکی تو قایق تفریحی تو لندن حال کنه

اگه بازم زلزله خونه های گرم شما , که پرورشگاه بزرگ مردانی مثل ستارخان  هست رو خراب کنه

اگه بازم از بچگی تخم تفاوت رو در من پرورش بدهند و بگن تو کهتری و من مهتر , یادم میمونه که ایرانی هستم و دفاع تو از سرزمینم هیچگاه از یادم نمیره.

ایرانی ترکم من این روزها به تو به تویی که غیرت و ایستادگی یادم دادی می اندیشم...


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: غمنامه ,



اختراع جدید و رویکرد بشری
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 566
نویسنده : حسین
درود دوستان خوبم

همواره برخی اختراع ها تاثیر ژرفی بر زندگی آدمی گذاشته است که هیچ گاه نمی توان در تحلیل های تاریخی از آثار آن چشم پوشی کرد. شاید مهمترین اختراع بشر خط باشد که توسط سومریان یا فینیقی ها و یا (( تمدن قدیمی حاضر در جیرفت)) که در سالهای اخیر کشف شد به وجود آمد/.

انسان امروزی برای موفقیت به سه چیز مهم نیاز دارد که اولی هدف و دومی برنامه ای برای رسیدن به هدف و سومی هم تجربه هست// تجربه از دوچیز بدست می آید که یکی استفاده از تاریخ و دیگری طی فرآیندهای آزمون و خطا توسط فرد بدست می آید که پر هزینه هم هست .

شاید خط یا نوشتن به این خاطر یکی از مهمترین اکتشافات بشر هست که اساس تاریخ را به وجود آورد/ اساسا تاریخ با خط پیوند عمیقی دارد و امروز شفاهیات را از خود دور ساخته است.

بعد از اختراع خط , بشر دوران پیشرفت بزرگی را آغاز نمود که با قدرت گرفتن نیروی کلیسایی در جهان, این دوران به اتمام رسید و جهان در دوران بزرگ خاموشی قرون وسطی گیر کرد. تنها راهی که موجب می شد تا انسان از این دوران اسف بار تاریخی که وقایع ننگین بزرگی مثل جنگها صلیبی  را با خود داشت نجات دهد شاید احساس نیاز به اختراعی جدید بود...

دوران بعد از قرون وسطی که رنسانس نام گرفته با سه اختراع مهم (قطب نما,تفنگ,دستگاه چاپ)شروع شد. قطب نما باعث کشف سرزمین های ناشناخته مثل آمریکا شد و تفنگ هم پایه های پیروزی اروپاییان بر ساکنان بومی آمریکا را به وجود آورد و دستگاه چاپ هم زمینه های خروج تحصیل و علم را از کلیسا به عامه مردم فراهم نمود. این اکتشافات موجب شروع پیشرفتی شد که در سویی از آن اختراع دوربین های نجومی و قدم گذاشتن به ماه و کاهش مرگ و میر و افزایش سطح فرهنگ((برابری زن و مرد,عدم برده داری و حقوق بشر)) و در سویی دیگر وقایع چرنوبیل و هیروشیما و جنگ های جهانی اول و دوم بود.

با توجه به اینکه جهان همچنان در حال پیشرفت و گام نهادن به پله های بالاتر دانش هست و به قول آلوین تافلر دوران برده داری و فئودالی و صنعتی و فراصعتی رو هم پشت سر می گذارد به نظر شما کدامین اختراع می تواند دوره ای جدید پدید آورد؟ کدامین کشف موجب می شود تا انسانی که دوران سحر و جادو را پشت سر گذاشت و به اعتقاد دینی چنگ زد و شریعت را به وجود آورد,  از دین خشونت زا دوری کند؟ کدامین نوآوری انسان را از جنگ هسته ای باز می دارد ؟

به نظر من جنگ جدیدی در راه است و آن جنگ برای آب می باشد که تا پنجاه سال آینده گوی سبقت را از جنگ های ایدئولوژیکی که امروزه گرفتار آن هستیم می گیرد. این جایگزینی شاید کمی از دین خشونت زا و خشونت طلب بکاهد ولی هیچ گاه نمیتواند تهدید بمب اتمی را از بین ببرد و ما را از خطر جنگ برای ایدئولوژی به وسیله بمب های اتمی برهاند.

به امید آزادی و صلح برای تک تک جوامع بشری و غیر بشری...

پی نوشت 1: این متن بعد از مطالعه مجدد کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر و موج سوم اثر آلوین تافلر به من الهام شد.

پی نوشت 2:اپیکور یک جمله ای داره که میگه تا من هستم مرگ نیست و تا وقتی مرگ هست من نیستم. دوستان من نه از مرگ بترسید و نه از خدا// خدا را در عرفان و تک تک متون شعرای ایرانی بیابید.


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: جنگ آب ,



مرسی نادان
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 563
نویسنده : حسین

درود دوستان خوبم

امروز بیانات رئیس جمهور  سرزمین کهن و تاریخی مصر در سازمان ملل رو میدیدم/ایشون در بخشی از سخنانش بر علیه اسراییل و در بخشی هم به نفع جمهوری اسلامی ایراد موضع نمود.اما اون چیزی که موجب نادانی این مردک هست به زبان راندن نام مجعول خلیج فارس هست که واقعا تعجب منو برانگیخت/ من همیشه برای پیگیری مواضع جمهوری اسلامی اخبار شبکه خبر و گاهی هم خبر بیست و سی رو میبینم..امشب منتظر این بودم که تلوزیون حاج عزت ضرغامی واکنشی صریح نسبت به این موضع نشون بده ولی با کمال تعجب دیدم موضع تلوزیون ایران کلی ذوق و شوق از این بود که مرسی به نفع فلسطین و ایران حرف زده است که واقعا حال منو بهم زد.واقعا این مسولان ایرانی هستند؟ هرکشوری بود واکنشی مهم نشون میداد و یا سفیر کشور مقابل رو فرا میخوند یا اگه سفیر نداشت از طریق دفتر حافظ منافع واکنش نشون میداد/. واقعا اینها به کدامین سو میروند ؟ دفاع از فلسطین و انرژی اتمی ایران به بهای از بین رفتن تمامیت ارضی کشور ؟ خجالت نمیکشید ؟ تمامیت ارضی که نباشه کشوری نمیمونه به نام ایران که شما بخواهید مسولش باشید و براش انرژی اتمی بیارید؟ به این فکر کردید؟مرسی هم ثابت کرد مثل بشار اسد در ندانستن نام هزاران ساله ی این منطقه از جهان نادان هست و یا حداقل خود را به نادانی زده است/.

پی نوشت 1:سخنرانی سازمان ملل رو که میدیدم اوباما که مزخرفات همیشگی خودش رو زد و ضعفش در سیاست خارجی رو بار دیگه به رخ کشید. نتانیاهو هم حرف زد یه خورده ایدئولوژیک گفت و یه خورده هم اتهام زنی کرد و موهوم مزخرف گفت//از همه بهتر و اونی که به دلم نشست سخنرانی محمود عباس بود که با حرفاش بار دیگه توجه و خشم جهانیان رو به اسراییل جلب کرد .

پی نوشت 2: سازمان ملل در ماهیت خودش گاهی دموکرات و گاهی هم دیکتاتور میشه// دیکتاتوری اون خیلی این روزها بارز شده و اون بخش حق وتو رای شورای امنیت هست که از یک طرف آمریکا هرگونه رای به تشکیل کشور فلسطینی  و از یک طرف هم روسیه هرگونه بیانیه و اقدام مستحکم رو در قبال سوریه وتو میکنه و بر جنایات بشار اسد خونخوار پوشش میذاره//بیچاره ملت های سوری و فلسطینی!این سازمان مگه اسمش ملل نیست؟ شاید ملل مختص کشورهای دارای حق وتو باشه؟!!

:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: مرسی نادان , خلیج پارس ,