پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
توان نظامی ایران و آمریکا
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 590
نویسنده : حسین

روزنامه «یو اس‌ای تودی» 25 سپتامبر 2012 (4 مهر) به تشدید تنش روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: تهدیدات ایران در مورد حمله به نیروهای آمریکایی یا سایر کشورها رجزخوانی نیست و هر حمله‌ای به ایران با حملات تلافی‌جویانه ویرانگر ایران روبه‌رو خواهد شد.
موشک‌های بالستیک دورپرواز می‌تواند دفاع موشکی آمریکا در خلیج‌فارس را در هم بشکند. این مسئله به‌ویژه به‌دلیل عبور بیشتر نفت جهان از این منطقه، چالش‌های پیچیده‌تری به‌وجود خواهد آورد. قایق‌های تندروی ایران می‌توانند ناوهای جنگی را محاصره و آن‌ها را غرق کنند. کریستوفر هارمر، فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا گفت: «اما ایران نمی‌تواند حمله علیه آمریکا را تداوم ببخشد.»
در ادامه مقاله آمده است: ایران توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی خود را با کمک چین، روسیه و سایر کشورها تقویت کرده است. اسرائیل گفته است ایران توانمندی ساخت بمب]اتمی[ ظرف شش ماه خواهد داشت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از باراک اوباما خواسته‌ است «خط قرمزی» برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، گفت: آمریکا ضرب‌الاجلی برای ایران به‌منظور پایبندی به بازرسی‌های سازمان ملل تعیین نخواهد کرد و دو هفته پیش، کاخ سفید درخواست نتانیاهو برای گفت‌وگو در این مورد را رد کرد. دولت اوباما گفت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران این کشور را ترغیب خواهد کرد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را از طریق همکاری با بازرسان سازمان ملل اثبات کند؛ اما تحریم دو سال اخیر، چنین نتیجه‌ای در پی نداشته است. به‌طوری که محمود احمدی‌نژاد گفته است: تحریم علیه بخش نفتی و بانکی ایران هرگز برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌منظور حفاظت در برابر حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران دفاع هوایی در منطقه آباده نصب کرده است که بزرگ‌ترین سامانه دفاعی در این منطقه از کشور خواهد بود. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ایران نفوذ چشمگیری در شبکه‌های تروریستی دارد که تحلیل‌گران می‌گویند می‌توانند به‌آسانی غیرنظامیان آمریکایی را در خاورمیانه و اروپا هدف قرار دهند و کشتی‌های غیرنظامی ایران می‌توانند راکت‌های گاز سمی به خاک آمریکا پرتاب کنند. دولت آمریکا می‌گوید جنگ نیابتی حزب‌الله صدها تن از شهروندان آمریکایی را کشته است. طراحان نظامی آمریکا بیشتر نگران تسلیحات مهمی هستند که ایران از سایر کشورها از‌جمله روسیه، چین و کره‌شمالی خریداری کرده و آن‌ها را ارتقا داده است. مایکل اوهانلون، کارشناس مؤسسه بروکینگز که مشاور خارجی سازمان سیا نیز بوده، می‌گوید «توانمندی‌های تروریستی ایران گسترده است و می‌تواند به سرعت و در صورت تمایل آن‌ها را به کار گیرد.»


تحلیل‌ها: پیوند محکم موقعیت و مسائل ایران با مسائل تعیین‌کننده جهانی و فقدان اطلاعاتی و ارزیابی دشمن از توان نظامی – تسلیحاتی ایران و نیز نفوذ معنوی و عملیاتی ایران در کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان، برخورد نظامی احتمالی با ایران را به موضوعی بسیار پیچیده و با حساسیت بالا تبدیل کرده به‌نحوی که با وجود فشار صهیونیست‌ها، مقامات آمریکا فعلاً ترجیح داده‌اند،‌ مستقیم به این موضوع وارد نشوند و به آن دامن نزنند.


:: موضوعات مرتبط: دانستنی های نظامی , ,
:: برچسب‌ها: جنگ , توان نظامی , ایران , آمریکا ,



بازدید : 575
نویسنده : حسین

خبرگزاری آسوشیتدپرس 26 سپتامبر 2012 (5 مهر) در مقاله‌ای به تحولات سوریه پرداخت و نوشت: بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواست جنگ در سوریه متوقف شود و آن را «فاجعه‌ای منطقه‌ای و دارای پیامدهای جهانی» توصیف کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مقابل به حمایت از سوری‌ها برای سرنگونی بشار اسد متعهد شد و وی را دیکتاتوری توصیف کرد که مردم خود را می‌کشد. بان‌کی‌مون در مورد بحران سوریه تأکید کرد: «ما باید خشونت و جریان انتقال تسلیحات را به دو طرف، متوقف کنیم و هر چه زودتر انتقال قدرت در سوریه را آغاز کنیم.» در حالی‌که اوباما خواستار پایان خشونت نشد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «ما به همراه هم باید در کنار سوری‌هایی بایستیم که دیدگاهی متفاوت دارند، سوریه‌ای متحد و با مشارکت فراگیر؛ جایی که کودکان از دولت خود وحشت نکنند و تمام سوری‌ها در نحوه حکومت‌داری نقش داشته باشند؛ سنی‌ها و علوی‌ها، کردها و مسیحی‌ها.»
در ادامه مقاله آمده است: بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، اوضاع سوریه را وخیم خواند و گفت این کشمکش، جدی و تهدیدی فزاینده علیه صلح و امنیت بین‌المللی است که مستلزم توجه شورای امنیت سازمان ملل است که البته اختلافات شدیدی دارند. روسیه و چین سه قطعنامه مورد حمایت غرب علیه سوریه را وتو کرده‌اند. هدف از این قطعنامه‌ها ترغیب بشار اسد به پایان خشونت و ورود به گفت‌وگوها برای انتقال قدرت بود. این وضعیت، سازمان ملل (به‌عنوان قدرتمندترین نهاد بین‌المللی) را فلج کرده است و برخی دیپلمات‌ها می‌گویند اوضاع کنونی سوریه بدترین بحران از زمان تنش روابط آمریکا و شوروی در دوره جنگ سرد است. رئیس‌جمهور برزیل نیز در مورد بحران سوریه گفت: «برای بحران سوریه راه‌حل نظامی وجود ندارد. دیپلماسی و گفت‌وگو دقیقاً بهترین گزینه ما نیست.»
در پایان مقاله آمده است: امیر قطر نیز در مورد بحران سوریه گفت: «کشورهای عربی باید مطابق وظایف ملی، بشردوستانه، سیاسی و نظامی خود مداخله کنند و به‌منظور تضمین انتقال آرام قدرت در سوریه خونریزی‌ها باید متوقف شود.» وی از مداخله نیروهای عربی در لبنان در اواسط دهه 1970 به‌منظور توقف جنگ داخلی سخن گفت و آن را «گامی مؤثر و مفید» توصیف کرد. امیر قطر اظهار داشت:‌ «می‌دانم یک موضوع قطعی است... اینکه رژیم سوریه دیگر در میان ما در آینده جایی ندارد.» وی از سازمان ملل خواست از «مناطق آزادشده» در سوریه حفاظت کند و کمک بشردوستانه به آوارگان را تضمین کند.


تحلیل‌ها: کسانی که در متن فوق از آن‌ها درباره سوریه نقل‌هایی آورده شده، خودشان از عوامل مشکل‌آفرین و کاملاً مسئله‌دار هستند و تا زمانی که مسئله خودشان را حل نکردند، برای ورود به موضوع سوریه صلاحیت ندارند. بان‌کی‌مون از انتقال قدرت در سوریه می‌گوید بدون اینکه مشخص کند حق چنین اظهارنظری را از کجا آورده است. اوباما از حکومتی سخن می‌گوید که همه اقوام و مذاهب سنی در سوریه در آن نقش داشته باشند، در حالی‌که دولت سوریه در بیشتر حوزه‌ها همین‌گونه بود؛ اما مداخلات آن‌ها همه چیز را به هم ریخت و باعث جنایت‌آفرینی شد. امیر قطر هم ابتدا اعلام کند چگونه در قطر به قدرت رسیده و قطر مطابق با کدام یک از ساختارهای مشروع حکومتی اداره می‌شود که این‌گونه درباره سوریه سخن می‌گوید.


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , ایران , حمایت , پایان بحران سوریه ,



ایران متعهد به حمایت از ملت سوریه
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 565
نویسنده : حسین

روزنامه واشنگتن‌پست 7 آگوست 2012 (17 مرداد) در مقاله‌ای به بی‌ثباتی سوریه و سیاست‌های ایران در قبال این کشور پرداخت و نوشت: روز سه‌شنبه هم‌زمان با درگیری نیروهای وفادار به بشار اسد با شورشیان برای به دست گرفتن کنترل حلب، ایران متعهد به حمایت از دولت سوریه شد. نیروهای بشار اسد از زمین و هوا علیه شهر حلب حمله کرده‌اند که به آوارگی هزاران غیرنظامی ساکن این شهر انجامیده است. سعید جلیلی در نمایش حمایت جدی از دولت سوریه با بشار اسد در دمشق دیدار کرد و متعهد شد که ایران به متحد خود برای مقابله با مداخله خارجی کمک می‌کند.
در ادامه مقاله آمده است: نیروهای اسد در حلب مواضع شورشیان را با تانک و خمپاره هدف قرار داده‌اند و تک‌تیراندازها در پشت‌بام‌ها مستقر شده‌اند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا در کنفرانسی خبری گفت: «شدت درگیری در حلب واقعا نشان می‌دهد که گرد هم آمدن و همکاری ما برای تدوین طرح انتقالی مطلوب تا چه حد ضروری است.» قرار است وی با این هدف برای گفت‌وگو با مقام‌های ترکیه و شخصیت‌های مخالف بشار اسد به ترکیه سفر کند. همچنین خانم کلینتون علیه مداخله ایران در سوریه هشداری ضمنی داد و گفت این کشمکش می‌تواند به جنگی فرقه‌ای بدل شود: «آن‌هایی که تلاش می‌کنند از مصیبت و رنج مردم سوریه بهره‌برداری کنند... باید درک کنند که این موضوع را مردم سوریه به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.» در عین حال، دولت ایران مدعی است، ایرانی‌های گروگان گرفته شده، زائر بوده‌اند. اما شورشیان می‌گویند آن‌ها اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و ماموریت آن‌ها کمک به دولت بشار اسد برای سرکوب خیزش مردم سوریه بوده است. سعید جلیلی در این باره گفت: «ربودن انسان‌های بی‌گناه در هیچ کجای جهان پذیرفتنی نیست.»
در پایان مقاله آمده است: جلیلی پیش از سفر به دمشق به لبنان سفر کرد که این موضوع خشم جناح‌های سیاسی مخالف اسد در لبنان را برانگیخت. سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در این باره اعلام کرد:‌ «سفر (جلیلی) به لبنان با منافع مردم لبنان که در کنار برادران خود در سوریه ایستاده‌اند، همخوانی ندارد... ایران باید بداند تمام این تهدیدات و اقدامات مشکوک، سرنگونی متحدش بشار اسد را به تاخیر نخواهد انداخت.»

تحلیل‌ها: در حالی که استکبار و ارتجاع عرب زورمدارانه و برخلاف موازین بین‌المللی و خواست مردم سوریه تمام امکاناتشان را برای سرنگونی حکومت سوریه به‌کار گرفته‌اند، تاب سفر یک مقام مسئول ایرانی به سوریه را ندارند و کلینتون و بازیچه آن‌ها سعد حریری که پیش‌تر طعم تلخ شکست از حزب‌الله لبنان را چشیده، اینگونه به خشم آورده است. سفر جلیلی به سوریه به این معنا است که کثرت و ائتلاف اردوگاه شیاطین نمی‌تواند مانع حمایت ایران از وفاداران به خط مقاومت شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , ایران , حمایت ,



پیامک های قبل انتخابات سال 88
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 654
نویسنده : حسین

درسالگرد انتخابات 22خرداد سال88 بد نيست نيم نگاهي به پيامكهاي آن زمان داشته باشيم حرفهاي جديديست...

*… کوشنر(وزیر امورخارجه فرانسه): خواسته صریح غرب در انتخابات ایران: هرکس جز احمدی نژاد است.

*… شبکه خبری گایسن: پیروزی احمدی نژاد به اندازه پیروزی حزب الله لبنان برای آمریکا و اسرائیل دردناک است. تایمزآنلاین: تنها راه توقف برنامه هسته ای ایران شکست احمدی نژاد است.

*… کوچک زاده نماینده تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: بنده به عنوان کسی که در کمیسیون اصل نود بارها این پرونده ها را دیده و رسیدگی کرده ام می گویم، افشاگری احمدی نژاد کاملاً حقیقت داشته و اعلام می کنم وی خود را فدا کرد.ژ

*… آیت الله خامنه ای: بنده که اوضاع کشور را از همه آقایان بهتر می دانم و خبر دارم می دانم که بسیاری از این مطالبی که به عنوان انتقاد درباره وضع کشور و وضع اقتصاد و اینها می گویند، خلاف واقع است. اشتباه می کنند…(کردستان۲۲/۲/۸۸)

*… احمدی نژاد: در این دولت هیچ مطبوعاتی با شکایت دولت بسته نشده است درحالی که در دوره موسوی تنها روزنامه منتقد موجود(رسالت) باشکایت مستقیم دولت بسته شد.

*… ویژه: بهزاد نبوی در جمع حامیان موسوی: استراتژی ما در انتخابات این است که احمدی نژاد را دروغگو و بی اخلاق جلوه دهیم تا بتوانیم در ۴ سال آینده فشار رسانه ای را بر او تشدید کنیم.

*… دولت نهم به این دلیل مورد تخریب دو موج داخلی و خارجی قرار گرفته است که گفتمان او، گفتمان امام خمینی(ره) است، مخالفان این دولت با کینه ی امام خمینی به مخالفت با آن می پردازند. مقام معظم رهبری۸۷/۶/۵

*… به اعتقاد من، مرکزی که باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کند، دولت است و قوه قضائیه در مرحله آخر قرارمی گیرد، باید دولت سینه سپر کند و به میدان بیاید. رهبرانقلاب۸۲/۶/۵

*… من هنوز هم تلخی دوران نخست وزیری میرحسین را در ذائقه ی رهبری که گاهی بروز دارد، احساس می کنم. هاشمی در مقدمه کتاب امید و دلواپسی

*… جرأت مقابله با اژدهای هفت سر فساد در این دولت هست. رهبر انقلاب ۸۷/۶/۲

*… تاج زاده: موج بازگشت به سمت احمدی نژاد در شهرهای بزرگ براه افتاده. اگر دو روز دیگر ادامه پیدا کند همه چیزمان بر باد می رود!

*… سازمان برنامه در کشور بر اساس یک تفکر آمریکایی شکل گرفته است. کسانی که در این جا بودند اساساً تکرارکننده الگوهای غربی به خصوص آمریکایی برای به قول خودشان کشورهای در حال توسعه بودند. مقام معظم رهبری ۱۳۷۵

*… از فرمان ۸ ماده ای امام ره: در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود، هیچ کس و دستگاهی نباید استثناء شود، هیچ شخصی یا نهادی نمی تواند با عذر انتصاب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد، با فساد در هرجا و هر مسند باید یکسان برخورد شود.

*… من در طول نهضت و انقلاب به واسطه ی سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام، که بعد فهمیدم از دغدلبازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکسی حال فعلی اوست. صحیفه امام جلد ۲۱ ص ۴۵۲

*… لس آنجلس تایمز: سه نامزد دیگر ریاست جمهوری علیه احمدی نژاد بسیج شده اند.

*… بهزاد نبوی: احمدی نژاد انتخاب شود از ایران می روم.

*… آیت الله مظاهری، در دیدار با اعضای ستاد مردمی دکتر احمدی نژاد: اگر موشکباران سیاسی هم شدید مأیوس نشوید، مطمئن باشید فردای انتخابات، شما قوم از جهاد برگشته خواهید بود و هیچ چیز غیر از خدا و حفظ نظام مدنظرتان نباشد.

*… ضریب جینی www.tsd.cbi.ir/intTSD/display/display.aspx

*… این فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهار نظر علیه دولت مسائلی نیست که خداوند متعال به آسانی از آن ها بگذرد. مقام معظم رهبری

*… حجاریان در ستاد پویش دعوت از خاتمی: به موسوی گفتم آنقدر بگو احمدی نژاد دروغگو است که اگر گفت ماست سفید است دیگر مردم باور نکنند.

*… سایت رسمی بانک مرکزی: مدارک صحیح احمدی نژاد و غیر صحیح موسوی در بیان نمودارها: www.cbi.ir/simplelist/3484.aspx

*… رهنورد: شیرین عبادی یک سند افتخار برای انقلاب است./snn.ir

*… رئیس کل بانک مرکزی با تکذیب ادعاهای موسوی: حاضرم مناظره کنم.

*… سند کمک مالی (دانشگاه آزاد) به ستاد انتخاباتی کروبی و نیز مدارک مربوط به حمایت تمام قامت این دانشگاه از میرحسین موسوی در سایت جهان نیوز

*… تصویر صورتجلسه ۴ مدیرکل خاتمی در ۸۳/۸/۶ برای تغییر تعریف بیکاری tardid.com

*… فارس/ آیت الله کعبی: نامه هاشمی در تناقض  با تلاش برای برگزاری انتخابات سالم است.

*… فارس/ احمدی نژاد: باشم یا نباشم آن کسانی که  از این نظام باید اسباب کشی کنند باند ثروت و قدرت هستند.

*… رهبر انقلاب: با آغاز مبارزه با مفاسد اقتصادی نعره های مخالفت بلند خواهد شد.

*… بهزاد نبوی: اگر موسوی رأی نیاورد، احتمال دارد در کشور اغتشاش شود!

http://www.khanetab.ir/?p=691


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات , پیامک , سال88 , احمدی نژاد ,



این ره که میرویم به ترکستان است....
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 542
نویسنده : حسین
اقتصاد ما اسلاميست يا ربوي؟
آيت الله مهدوي كني نقل ميكردند كه نوربخش مديراسبق بانك مركزي اول انقلاب خدمت حضرت امام(ره) رسيدند واز ايشان درخواست فتواي حليت عمليات بانكي نمودند هرچه او اصرار كرد امام زيربار نرفتند ونهايتا فرمودند بطورموقت انجام دهيد تاروند اصلاح (اسلامي)شود و33 سال از آن زمان گذشته است...

آیت‌الله جوادی آملی اخيرا سخنان حائز اهميتي فرمودند:بانكها با وام و ربا بسر می‌برند و باید برای اقتصاد ربا فکری شود.‏

وی پرداخت وام با سودهای کلان را به ضرر تولید ملی دانست و اظهار داشت: ما به هر کسی در مورد این وام‌ها و تولید گفتیم، گفت که این وام‌ها برای تولید صرف نمی‌کند.‏

وی ادامه داد: وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.‏

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش 80 درصد از کار افتاده و با 20 درصد کار می‌کند هستیم. تعارف هم نکنیم، با 20 درصد زنده‌ایم و 80 درصد با ربا بسر می‌برند.‏
 


:: برچسب‌ها: انقلاب , تولید , تولیدملی , سود , بانک مرکزی ,